خوزستان بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در کشور  

مدیرعامل شرکت غله منطقه ۴ خوزستان گفت: خوزستان بیشترین میزان خرید تضمینی گندم را تاکنون در کشور به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  سیاوش حسین‌پور، مدیرعامل شرکت غله منطقه ۴  بیان داشت: غلات به ویژه گندم به لحاظ نقش پراهمیت آن در الگوی غذایی مردم جهان که ایران از آن تبعیت می‌کند تنها از جنبه اقتصادی جای بحث ندارد، بلکه از جنبه‌های سیاسی و استراتژیک قابلیت بررسی دارد.

وی افزود: اهداف خرید تضمینی محصولات کشاورزی حمایت دولت از تولید محصولات کشاورزی (گندم، برنج، جو و... )، ایجاد تعادل در نظام تولید و جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی است.

حسین پور با اشاره به میزان گندم خریداری شده در  102 مرکز خرید عنوان کرد:  شرکت غله منطقه ۴ با بهره‌گیری از ۱۰۲ مرکز خرید، مقدار گندم تضمینی در قالب ۱۲۵ هزار و ۲۶۷ محموله گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری و ذخیره سازی کرده است، از این میزان محصول شامل یک هزار و 4 تن گندم معمولی و ۴۶ هزار تن گندم دروم است.

مدیرعامل شرکت غله منطقه ۴ خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی  و ۲۹ هزار تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شده است که تاکنون بیش از 5 هزار و ۲۴ میلیارد ریال وجه خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: مراکز خرید، گندم معمولی را با افت مفید 4 درصد و 2 درصد غیرمفید با قیمت ۱۳ هزار ریال و با همین میزان افت، گندم دروم را با قیمت ۱۳ هزار و ۳۰۰ ریال خریداری کرده است.

 انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.